czwartek, 21 marca 2013

Likier kawowy

Czas na coś nowego, pierwszy raz robiłam, to wyszedł mi za słaby. Drugi raz robiąc stwierdziłam, że zmieszam z pierwszym składniki i stwierdzam, że to jest to ;) Polecam każdemu kto lubi likiery, a ja na pewno będę eksperymentować z innymi smakami :)


-Likier kawowy-



Składniki:
  • puszka mleka niesłodzonego
  • szklanka cukru
  • opakowanie cukry wanilinowego
  • 4 łyżki kawy rozpuszczalnej
  • 100ml spirytusu


Przygotowanie:
Pół puszki mleka wlać do rondelka i zagotować z cukrami. Następnie dodać kawę i mieszać, aż sie dokładnie rozpuści. Odstawiamy do chłodnego miejsca. Gdy będzie ciepłe (nie gorące!) wlewamy do butelki lub innego pojemnika miksturę i zalewamy spirytusem. Szczelnie zamykamy i mieszamy już miksturę z alkoholem. Odstawiamy w ciemne, o temperaturze pokojowej miejsce.



Miłej degustacji! :)


fanpage

2 komentarze:

  1. czy jak wleje spirytus do cieplego mleka to nie bedzie on parował? I czy mleko sie nie zetnie jak ciurkiem wleje alkohol? nie lepiej poczekaż aż mleko bedzie zimne i rozmieszac alkohol w garnku i dopiero potem przelać?
    -kaśka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zrobiłam tak: mleko z kawą zostawiłam do wystygnięcia, tak by było lekko ciepłe, nie tak bardzo bardzo (można rzec: letnie ;) ) wtedy przelałam je do karafki, zalałam spirytusem, zamknełam, lekko zamieszałam i odstawiłam w ciemne miejsce. Było wyśmienite :)

    OdpowiedzUsuń