czwartek, 14 lutego 2013

Domowy paprykarz

Może mało romantyczne jak na dzisiejszy dzień, ale od razu przypomina mi sie piosenka Czarno Czarni - Jedzą rybę. Z przepisu kiedyś znalezionego w internecie i zapisanego na poplamionej kartce. Wcale nie jest skomplikowana robota, tak naprawdę.

- Domowy paprykarz-





Składniki:

  • 1kg filetów mrożonych z białej ryby (ja uzyłam Mintaja)
  • 2 makrele wędzone
  • 2 czerwone papryki
  • 2 średnie cebule
  • 1 średni słoiczek przecieru pomidorowego
  • puszka pomidorów bez skórki (ja miałam z dodatkiem czosnku i ziół)
  • dwie niepełne szklanki ugotowanego ryżu
  • słodka i ostra papryka w proszku
  • sól i pieprz


Ryż ugotować na sypko (1 szklanka ryżu na 1 szklankę wody i "pyrkać" na małym ogniu). Paprykę opaliłam nad palnikiem i zawinęłam w złotko i odstawiłam na 10 minut, by później było łatwo zdjąć skórkę. Filety z Mintaja najlepiej ugotować na parze lub w parowniku. Dwie makrele obrać ze skórki, pozbyć się ości i razem z ugotowana rybą rozdrobnić widelcem w misce. Cebulkę obrać, posiekać razem z papryką w bardzo drobna kostkę i zeszklić na patelni. Dodać warzywa do  mięsa w misce, razem z przecierem, pomidorami, dwiema szklankami ryżu. Przyprawić na końcu solą, pieprzem i paprykami w proszku wedle uznania. Poprzekładać do słoiczków i dokładnie zakręcić. Słoiczki z wypełnieniem najlepiej pasteryzować. Po zagotowaniu odczekać 30 minut i  odstawić do wystygnięcia.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz