piątek, 15 lutego 2013

Polewa czekoladowa

Jeden z prostych sposobów na uzyskanie idealnej polewy czekoladowej, która jest idealnie gęsta, ale nie robi się mocno twarda. Kiedyś przepis zaczerpnięty z jakiejś książki kucharskiej.

-Polewa czekoladowa-



Składniki:

  • 3 łyżki wody bądź mleka 
  • 3 łyżki ciemnego gorzkiego kakao
  • 3 łyżki cukru
  • 100g margaryny lub masła

Masło topimy w rondelku, wsypujemy cukier, kakao i wlewamy mleko. Mieszamy aż całośc będzie kremowa. Nie gotujemy za długo ;-)


14 komentarzy:

  1. PRZEPIS DOBRY ALE TRZEBA JESZCZE DODAĆ 3 ŁYŻKI CUKRU :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecież jest napisane o cukrze:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cukier jest wypisany w składnikach, więc wszystko jest jak najbardziej okey;)

    OdpowiedzUsuń
  4. mozna jeszcze dodac kilka kropli aromatu rumowego :) mmmm pychotka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Poprawiłam, dlatego już jest i zapomniany cukier :) i jak najbardziej, aromatyzowany lukier do ciast - to jest to! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. robiłam wszystko według przepisu i nie wyszło.... może trzeba zrobić wszystko odwrotnie? Najpierw rozpuścić tłuszcz, dodać cukier, potem kakao i łyżkę wody? Ta opcja wyszła...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja najpierw wrzuciłam masło, cukier i mleko. I gootowałam to na kąpieli wodnej przez jakieś 10 min. I pózniej dodałam kakao.
    PS. Ja dodałam cukru waniliowego zamiast zwykłego, lepiej smakuje :D.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam polewę zgodnie z przepisem,super!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. m,m,m...palce lizać

    OdpowiedzUsuń
  11. świetna i prosta w przygotowaniu! polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię polewę czekoladową, dodaję ją niemal do wszystkich swoich wypieków. Zawsze korzystam z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/polewa-czekoladowa-przepis/ i jeszcze nigdy się nie zawiodłam. Moja polewa zawsze ma idealną konsystencję pięknie błyszczy.

    OdpowiedzUsuń