piątek, 15 lutego 2013

Ciasto marmurkowe z czekoladą

Lubię eksperymentować, tym bardziej, że mam genialne książki kucharskie, o których napiszę jeszcze kiedyś tu. Jednym z przepisów w tej książce jest właśnie to ciasto. Robiłam już je kiedyś, bo bardzo mnie zaciekawiło swoja prostotą. Dziś postanowiłam je zrobić, gdyż miałam okazje wypróbować nowy, działający piekarnik.

-Ciasto marmurkowe z czekoladą-



Składniki:
  • 75g czekolady gorzkiej
  • 225g miękkiego masła
  • 225g cukru
  • 4 jaja
  • 225g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 pomarańcza

Rozpuścić czekoladę w kąpieli wodnej lub na małej mocy w mikrofalówce. Masło należy utrzeć z cukrem, aż powstanie jednolita masa, następnie wbijać jaja. Gdy masa będzie jednolita przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą i łączymy ze składnikami z miski. Powstałe ciasto dzielimy na pół i przekładamy to miseczki z czekoladą i mieszamy aż ciasto dokładnie połączy sie z czekoladą. Do ciasta "jasnego" trzemy skórkę z całej, wyszorowanej pomarańczy i łyżkę soku z owocu. Blacha powinna być wyłożona papierem woskowanym, jednakże blachę można nasmarować masłem i obsypać bułka tartą. Przekładamy na przemian masy, nie zważając by to było dokładnie. Całą masę mieszamy lekko nożem by stworzyć marmurkowy wzór.


Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i pieczemy przez 35 minut (Jednakże radzę sprawdzać patyczkiem, bo to zależy od piekarnika kiedy ciasto będzie gotowe). Po upieczeniu ciasto należy całkowicie ostudzić przed nakładaniem polewy.

Gdy ciasto wystygnie, to nakładamy najpierw Lukier gotowany (klik link) i wkładamy na 15 minut do zamrażalnika by lukier stał się twardszy. Następnie nakładamy na nie Polewę czekoladową (klik link) i dajemy jej dokładnie stężeć.



Smacznego!

2 komentarze: