środa, 13 lutego 2013

Sałatka z makaronem ryżowym i tuńczykiem

Może ciekawe, a może nie. Być może nie każdy lubi takie smaki, ale mnie to zaciekawiło i to całkiem pozytywnie. Inspiracja na tego typu dania naszła mnie po oglądaniu programu "Wiem co jem i wiem co kupuję". A chęć na zrobienie tego dania przyszła przypadkowo, chodząc pomiędzy półkami sklepu z różnego typu makaronami. Chiński nie jest zły.


-Sałatka z makaronem ryżowym i tuńczykiem-




Składniki:

  • 100g makaronu ryżowego wstążki Tao Tao
  • pół świeżego ogórka
  • pół główki sałaty lodowej (ja użyłam w tym przypadku liście pekinki)
  • 2 dymki
  • pół pęczka kolendry
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym (ja użyłam rozdrobnionego w oleju, bo taki mi dostarczono..)


Na dressing:

  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżki octu ryżowego
  • 1 ząbek czosnku
  • 2cm imbiru
  • 1 limonka
  • 1 łyżeczka brązowego cukru
  •  sól i pieprz


Makaron ryżowy przygotowujemy według przepisu na opakowaniu, odcedzamy i kroimy na mniejsze kawałki. Przygotowujemy dressing: siekamy drobno czosnek i mieszamy go z sosem sojowym, octem ryżowym, startym imbirem, sokiem z całej limonki, cukrem, solą i pieprzem. Odkładamy miksturę na czas przygotowania sałatki do lodówki. W tym czasie obieramy ogórka, usuwamy nasiona i kroimy w kosteczkę (dowolną), kroimy drobno dymki, a wcześniej umytą sałatę rwiemy na kawałki. Kawałeczki tuńczyka odsączamy. Wszystkie te składniki mieszamy i polewamy dressingiem. Na koniec dodajemy liście kolendry (niestety na zdjęciu ich nie mam, bo świnka morska zjadła :D)





Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz